Yok idin, yok iken nasıl Zahir olasın; Zahir değildin ki, Batın Sen
olasın. Misal, Konuşma özelliği sen'de Batın iken, nasıl görünür oldu ?
Ya da, sen'i şimdi şu surette görünür kılan sen misin ki ? Ya, seni
seslendiren kim ? Dahası, Zahir sen misin ki Batın sen olasın ?..
"Batın" O'dur, "Zahir" O'dur (Hadid 3).. Yani şu görünme ve görünmeme de
yine O Zât'a ait.. O halde "görünme" O'ndan başkasına ve başkalarına
nispet edilemez, "görünmeme" de O'ndan başkasına ve başkalarına nispet
edilemez.. Ve demek ki görünme ve görünmeme ancak O Zât'a ait O'nun bazı
Sıfatlarıymış.. O Zât'ın özellikleriymiş bunlar, başkasının ve
başkalarının değilmiş.