"Tanrı Cüz'ileri bilmez veya bilemez".. ~ Felsefe ~ Tenzih ~ Nebevi Miras!
Allah Duyu organlarına sahip değil diye O'nu "Kör" diyerek Tenzih
etmek ne kadar yanlış br Tenzih olur ise Felsefecilerin Bilgi bakımından
"Tanrı Cüz'ileri bilmez" deyipTenzih etmeleri de o kadar yanlış bir
Tenzih ve çıkarımdır. Kaldı ki Allah bizdeki gibi bir Göz'e sahip
değilse de bizim Hayal'i Gözlerimiz açık veya kapalı iken Göz'süz (Salt
Ruh olarak-Ruhumuzla) görmemizdeki gibi, Görme Sıfatı -ve diğer
Sıfatları- da Münezzeh, Aşkın, Kuşatıcı ve Benzersizdir. O'ndan birer Ruh
(ve nefahtü fıhi min ruhi) olmamızdan ötürü O'nun Sıfatlarından ayrı
varlıklar olarak düşünülemez olduğumuz kadar Aynısı olmadığımızdan ötürü
de bu Sıfatlarda bir yaratılış- derecelenme-takdir üzereyiz; Zira Tanrı
hakkında Aynı olma, Çok değil Tek, Farklı değil Benzersiz olmayı
gerektirirdi. İşte bunlar, Beşeri Nispetteki Akılla Mutlak Aklın
Birliği, bir Tenzih gerektirmeden Aşikar olması, Vuslat bulmasına
misallerdir! Nebevi Mirastandır! Felsefecilerin Tanrı hakkındaki
Tenzihleri onları "Cüz'ileri Bilmez" demek Gafletine değil, Aklen,
Hakikat'e -Hakk'a ve O'nun Vahdetine- ulaştırmalıydı!